Ahol élmény a vásárlás

Advent időszakában elkezdünk gondolkodni szeretteinket milyen kedves meglepetéssel ajándékozhatnánk meg, ami nem is olyan egyszerű dolog. A megoldásban segíthet egy-egy olyan bolt, ahol az exkluzív kínálat mellett hozzáértő eladók tanácsokkal, ötletekkel is támogatják a vevőt. Interjúnkban Leczki Anita és Erdei Gábor saját üzletüket mutatják be, ahol  a fenti kívánalmakat maradéktalanul megtalálják a vevők nem csak karácsony időszakában, de az egész év folyamán. 

Mikor nyitottátok az üzletet?

Ancsi: Az üzletet 2014-ben, kereszteltük és vettük át. Valójában már közel 10 évvel azelőtt is ajándéküzlet volt, de Bonjour néven, amit én vezetettem.

Gábor: 6. éve igyekszünk a Masni Ajándéküzletben (a Kőhíd tövében) a vásárlói igényeknek, kéréseknek megfelelni.

 

Honnan jött az ötlet?

Ancsi: Mivel a Masnit megelőzően is, a legtöbb esetben, egyedül dolgoztam itt, így mindig láttam az üzemeltetési hibákat. Ezekben a korábbi tulajdonosokkal nehezen lehetett zöld ágra vergődni. Ráadásul újra és újra felmerült, hogy elvesztem az állásomat, mert a támogatott pályakezdőket olcsóbban lehetett foglalkoztatni. Ez később teljesen kiszámíthatatlanná tette a munkámat.

Gábor: 2011-ben már felmerült bennünk, hogy saját vállalkozásként szívesen átvennénk az üzletet, az előbb felsorolt problémák megoldásaként, de akkor még nem volt kész az üzleti tervünk. 2014-ben már készen álltunk. Egy Széchenyi 2020-as pályázatnak köszönhetően vállalkozó lettem és megvalósítottuk az ötleteinket.

 

Milyen termékek találhatók meg az üzletben? Miért érdemes hozzátok betérni? /Milyen plusz szolgáltatást tudtok nyújtani, ami máshol nincs?

Ancsi: Ezt nehéz lenne leírni úgy, hogy ne egy hosszú és unalmas felsorolás legyen belőle. Igyekszünk számos területről rendelni. A fém, fa és üveg gravírozható ajándéktárgyak mellett, sok vidám, ritkán fellelhető, sőt pajzán termékeket is tartunk. Arra is törekszünk, hogy az elvihető tárgyi ajándékok mellett fogyasztható is legyen a kínálatunkban. Ezért díszborok, pálinkák, aromás kávék, lekvárok, szirupok és édességek is kaphatóak. A legjobb, ha vásárló átböngészi a facebook oldalunkat, mert ott rengeteg posztot és képet talál az aktuális kínálatunkról. Sokszor meglepődnek, akik első alkalommal járnak nálunk, hogy ebben a kis üzletben mennyi féle dolgot lehet megtalálni.

Gábor: Hogy miért érdemes hozzánk betérni? Van erről egy videónk, amit szintén elérni a már említett facebook oldalunkon, de erre a vevők sokkal hitelesebb választ mondhatnának. A közösségi médiában (Facebook, Google, Insta) kapott visszajelzések arról árulkodnak, hogy elégedettek a választékkal és pláne a kiszolgálással. Ancsi a lelke az üzletnek. Mindenkivel igyekszik törődni. Fontos, hogy segítsünk ajándékot választani és azt, ha lehet, akkor személyre szabni. Ezért fontos szolgáltatás nálunk a gravírozás, amit a forgalomtól függően akár azonnal is elkészítünk. Ráadásul a nálunk vásárolt termékekre az első két szót ingyen gravírozzuk. Ezen a területen jövőre nagy fejlesztést tervezünk, ami remélhetőleg új szintre emeli ezt a szolgáltatásunkat. Összességében Ancsi kedves odafigyelése, a gyors gravírozás, csomagolás és napról-napra a vásárlói igényekhez igazított árukészlet, ami jellemez minket.

 

 

Hogyan alakítjátok ki a termékpalettát?

Ancsi: A korábbi tapasztalatok alapján, eleve volt egy elképzelésünk a termékpalettáról. Korábban is láttuk, hogy mit kedveltek a vásárlók és mit nem. Fontos, hogy termék különleges legyen, egyedi, esetleg olyan, amit csak nálunk lehet megtalálni. Arra is törekszünk, hogy minőségi és megbízható forrásból rendeljünk és mindig legyen valamilyen újdonság.

Gábor: Mivel kisvárosban vagyunk, ezért igyekezni kell a termékpalettát az igényeknek és a trendeknek megfelelően alakítani. A fővárosban számos üzlet specializálódik 1-1 termékcsoportra, vagy szolgáltatásra az ajándék kiskereskedelemben. Mi csak akkor tudjuk felvenni a versenyt, ha a lehető leggyorsabban reflektálunk az igényekre. Van egy füzetünk, amiben a naponta érkező vásárlói kéréseket gyűjtjük. Szerencsére egyre többen írnak nekünk facebookon üzenetet, hogy mit szeretnének. Ez alapján, az aktuális szezonnak megfelelően és saját ötleteink alapján alakul ki az üzlet árukészlete.

 

Elsősorban kik vásárolnak nálatok?

Ancsi: A jászsági emberek. Bár nagyon meglepő, hogy a közeli megyékből (Heves, Pest) is átjárnak hozzánk, s időnként akadnak vevőink messzebbről is, mindeközben még mindig akad olyan jászberényi, aki 6 év után sem hallott rólunk és meglepődve tér be az üzletbe. Nagyon vegyes a vásárlói kör. Igazából talán ez nem is lényeges, mert mindenkinek szívesen segítünk!

Gábor: Mindig is igyekeztünk versenyképesek lenni az árainkban. Ezért egyre szélesebb a vásárlói réteg. Van, aki csak pár száz forintot szeretne egy jelképes ajándékra, miközben mások exkluzív dolgot szeretnének, ahol nem az ár számít. Eleve ezt a szegmenst akartuk belőni. Nem 100 forintos bolt vagyunk és nem is egy túlárazott pláza üzlet. Valahol az kettő között érdemes bepozícionálni bennünket.

 

Mennyire “vevők” a helyiek egy-egy új, esetleg rendhagyó termékre?

Ancsi: Nagyon. Mindenki, mindig az újat keresi. Mint, ahogyan mi is. Szinte minden este a partnerek kínálatának böngészésével telik. Órákig kutatom, böngészem a nagykereket, mire sikerül újdonságot találni. Közben pedig állandóan az interneten fel-felbukkanó új trendeket keressük.

Gábor: Azt is hozzá kell tenni, hogy van, amivel nem tudunk versenyezni. Helyben is nyitottak, olyan üzletláncok, akik elképesztően nyomott árakkal dolgoznak. Több esetben az ő polcaikon olcsóbb egy kommersz bögre, mint amennyiért mi hozzájutunk egy hivatalos nagykerben. Ez eléggé tisztességtelen verseny helyeztet teremt. Ezért is álltunk át több területen a különlegesebb és ritkábban fellelhető ajándékokra.

 

Milyen mértékben kell haladnotok a trenddel? Termékek + megjelenés Facebook, Insta, reklámok stb.

Ancsi: Máshogy nem lehet. Keressük, figyeljük a trendeket és amit el tudunk képzelni a Masniban, azt beszerezzük, majd bemutatjuk. Szerencsére 12 ezer követőnk van a Facebook oldalunkon és az Instánkat is követik pár százan. Ezeken a csatornákon, adunk ötleteket és kommunikálunk a vásárlókkal.

Gábor: A legeredményesebb marketing szerintem, ha jó élménnyel távozik és gondol ránk a vásárló. Akkor nagyobb eséllyel tér vissza és ajánl bennünket másoknak. Sok féle reklámmal próbálkoztunk már, de a leghatékonyabbak a közösségi médiában szervezett nyereményjátékaink voltak. Decemberben emiatt is érdemes lesz követni minket.

 

Honnan szereztek ötletet, árut? Van esetleg helyi terméketek?

Ancsi: Árut nagykerektől és számos egyéb partnertől, akik egyedi termékeket készítenek. Ötletet és új partnereket többségében az internetről, de volt már rá példa, hogy utazásaink közben véletlenül akadtunk rá egy később bevált termékcsaládra.

Gábor: Fontos a helyi termék! Természetesen árulunk. Ebben is vannak sikertörténetek és kudarcok is. Mivel elsősorban ez egy vállalkozás, ahol vannak pénzügyi feltételek, hogy ne legyen deficites, így ezekben előfordul, hogy nem sikerül megegyezni. Jelenleg Erős pálinkákat, Jászkürt replikákat, Szancso handmade ékszereket, mézeskalácsot és kisebb dísztárgyakat is árulunk, csak hogy néhány jászságit említsek. A jövőben is törekedni fogunk, hogy helyet biztosítsunk és ajánljuk a helyi termékeket.

 

Milyen stratégiával élitek túl a pandémia okozta nehézségeket?

Ancsi: A tavaszi, közel 2 hónapos bezárás közben minden nap ötleteket töltöttem fel az online felületeinkre, hogy próbáljunk segíteni azoknak, akik ebben az időszakban szerettek volna egyedi ajándékokat készíteni. Már tavasz óta szigorúan vesszük az üzletben a maszk használatot és kézfertőtlenítést, amit a legtöbben nagyon értékelnek.

Gábor: Elég riasztó volt a tavaszi bevételvisszaesés, ezért mi is igénybe vettük a kormány által biztosított támogatások egyikét. Valójában a bizonytalanság volt a legnehezebb. Hiába rendelkeztünk elegendő tartalékkal a túléléshez, ha a vásárlók pénztárcája is megérezte az elbocsátásokat és a gazdasági recessziót. Nekünk mikrovállalkozásoknak nagyon fontos, hogy a helyiek azzal támogassanak minket, hogy nálunk vásárolnak. Mi pedig cserébe minden megteszünk, hogy lehető legjobb színvonalon tegyük ezt.

 

Minden olvasónak Békés Adventet, Boldog Karácsonyt és Kicsattanó Egészséget Kívánunk!

Leczki Anita és Erdei Gábor

Masni Ajándéküzlet

FACEBOOK/@masniajandekuzlet

INSTA/masni_insta

5100 Jászberény, Kossuth út 2. (Kőhíd)

tel.: 06-70/378-07-08

email: masni.ajandekuzlet@gmail.com

Nyitva: H-P: 9-17

Sz: 9-12

 

Kárpáti Márta

Kárpáti Márta

A jászberényi Jászkürt Újság és a BerényCafé újságírója.

Vélemény, hozzászólás?