Máramarosi kaland angolul

A Székely Mihály Általános Iskola 7. osztályának négy diákja és három tanára az Erasmus + pályázat keretében az erdélyi Nagybányán tölthetett egy hetet. A fiatalok az ottani diákokkal közösen angol nyelven különféle kommunikációs helyzetekben mutatták meg a kreativitásukat, a tanárok pedig tanítási módszerekre, olvasás és kommunikáció együttes alkalmazására vonatkozó példákat láthattak és osztottak meg egymással. Az ott töltött időről a diákok – Gáspár Gréta, Kövér Ádám, Nagy Erik Botond és Szőllősi Martin –, tudósítottak.

Sok élménnyel gazdagodhattunk, mindannyian nagyon jól éreztük magunkat a programokon és a fogadó családjainknál is. A számunkra szokatlanul nagy iskola körbejárása után voltak kommunikációs játékok, amelyeken mindenki megmutathatta a tehetségét, miközben persze alaposan megéheztünk. A plázában megtartott ebéd után a parkba mentünk, ahol tájékozódási versenyen vettünk részt. Ezután a családjainkkal töltöttük az estét.

Kedden reggel az utunk a planetáriumba vezetett, ahol csillagászati előadáson vettünk részt, ezután hatalmasat sétáltunk az óvárosi részen, amíg a román népművészeti múzeumhoz és skanzenhez értünk. Nagyon érdekesek voltak a kiállításon látható dolgok. Miután mindent megnéztünk, megtekinthettük a Nagybányai Festőiskola kiállítását is. A múzeumok után egy több száz éves toronyba, a Szent István toronyba másztunk fel. A kilátás gyönyörű volt!

Szerdán a hegyek felé indultunk. Meglepődve láttuk, hogy ott áprilisban még hatalmas hó van. Utunk a hegyek takarásában egy régi kolostorhoz vezetett. Hihetetlen látvány, nagyon tetszett mindenkinek. Ebéd után egy kicsit lazíthattunk a játszótéren, majd világörökségi templomokat néztünk meg. Ezután persze fáradtan tértünk vissza a városba.

Csütörtökön csoportokban dolgoztunk és összebarátkoztunk a külföldi diákokkal, akik – mint kiderült – tényleg nagyon jó fejek. A feladatok megoldása közben elég jól szórakoztunk, hamar eltelt az idő. Persze a plázában is megmaradt a jókedvünk, és a tökéletesség kedvéért összemértük a pénzköltő tehetségünket is.

Pénteken egy fazekasházba látogattunk el. Megnézhettük hogyan készülnek a hagyományos kerámiaedények, majd mi is készíthettünk egyet. Az egész napos program után a záróműsor következett, amit mindenki nagyon élvezett. Este még elköszöntünk családjainktól. Másnap egy életre szóló élménnyel és frissen kötött barátságokkal tértünk haza Magyarországra.