Gimi tábor

Immár 4. éve került megrendezésre Lénártné Emri Ildikó, Kántorné Pataki Erika és Földes Rita tanárnők jóvoltából a ,,Bakancsos Tábor’’. Buszunk július 5-én gördült be az arkai ifjúsági tábor kapuján. A kevés lelket számláló település a Zempléni – hegység lábánál fekszik tökéletes nyugalomban. Itt tartózkodásunk idején igyekeztünk tartalmasan, egymás társaságának örülve eltölteni az időt.

Minden nap színes program várt bennünket. Szállásunk elfoglalása előtt még tettünk egy nagy kört a táborhelyünket körülölelő hegyek között. Elsőként Füzér várát látogattuk meg, amely a felújításnak köszönhetően igazi romantikus élmény volt. A várkápolnában dalra is fakadtunk.

Innen tovább haladva Telkibánya hűvös árnyat adó fái alatt rögtönzött ,,földrajz óra” keretében kristályos kőzeteket gyűjtöttünk és azonosítottunk, valamint megismerkedtünk az egykori aranymosók nehéz, türelmet próbáló munkájával. Szintén ezen a napon ellátogattunk Vizsolyba, ahol a hungaricumok sorában lévő, első, teljes magyar nyelvű biblia tekinthető meg. Fordítója Károli Gáspár gönci református lelkész volt.

A hét további napjai is izgalmas programokban bővelkedtek. Vizsolytól néhány kilométerre található Boldogkő vára. Csodás történelmi időutazás részesei lehettünk: a vár alsó részén ókori nyílhegyek, kőszerszámok tekinthetők meg, míg a felső termekben makettkiállítás segít felidézni a muhi csata néhány mozaikját. Rendkívül érdekesek voltak a kor lovagi páncéljai, fegyverei is.

Éjjeli bátorságpróba során félelmeinket és a riogató ,,kísérteteket’’ legyőzve igyekeztünk igazi hősnek mutatkozni csapattársaink előtt. Részünk volt egy igazán hosszú – 18 km-esre tervezett – „bakancsos túrában’’ is. Ennek során jutottunk el Mogyoróskára, ahol a hagyományok, szokások példaértékű ápolásának lehettünk szemtanúi: igazi falusi hangulat, csend, nyugalom, barátságos helybéliek… Regéc vára már innen is nagyszerű látványt nyújtott. Ezután a csodás kirándulás után pénteken újabb lelki feltöltődés várt ránk: vidám vetélkedő keretében bibliai jeleneteket, történeteket elevenítettünk meg. Mindenki elmélyülten, fegyelmezetten igyekezett a számára fontos tanulságot levonni. Ezután pólókészítés következett, amely során saját ízlésünknek megfelelően élhettük ki a kreativitásunkat. A vacsorát már kellemes tábortűz mellett, jókedvűen fogyasztottuk el.

Az étkezés után elérkeztünk a tábor egyik fénypontjához, hiszen ekkor adtuk elő rövid kis színdarab formájában, azon bibliai történeteket, amelyekre már hét eleje óta szorgalmasan készültünk.

Az utolsó napon mindenki örömére egy közös fürdőzéssel zártuk a tábort Mezőkövesden. A tábor igazi célja a lelki, hitbéli megerősödés és az összetartozás élményének megerősítése mindnyájunkban. Köszönjük Kovács József atyának a közös elmélkedéseket és a miséket! Jól esett átértékelni a mindennapjainkat, a cselekedeteinket.

Remélem, hogy minden táborozó szép emlékekkel és lelki növekedéssel tért haza!

Írta: Budai István

Szabó Lilla

A jászberényi Jászkürt Újság és a BerényCafé újságírója.