Reszkess London, jövünk!

Március 28-án a Jászság lakossága kissé hűvös reggelre ébredt. A jászberényi Petőfi utcában gyülekező kis csapat, a Nagyboldogasszony Kéttannyelvű Katolikus Általános Iskola, Szakközépiskola, Gimnázium és Kollégium székhelyintézményéből 13 diák és két tanár azonban ebből mit sem érzett, hiszen izgatottan készülődtek az előttük álló bő egy hetet magába foglaló utazásra. Az utazás fő célja a szigetország fővárosa, London volt.

Rövid várakozás után elindultunk az alacskai pihenő fele, ahol is birtokba vehettük a buszunkat, ami végigkísért minket az utazásunk során. Alacskáról Balatonalmádi felé vettük az irányt, ahol felvettük a csoportunk másik felét. A programban az első állomás Passau volt, a három folyó városa. Megtekintettük naplementében a várost, majd tovább indultunk. Másnap tíz óra körül megérkeztünk a Csalagúthoz. Szigorú ellenőrzések után végül átjutottunk eme építészeti csodán.
Délután már London utcáin barangoltunk: felfedeztük London egyik parkját, jártunk a greenwichi foknál és megtekintettük London látképét a Convent Garden legmagasabb pontjáról. Jártunk a Temze parton, koptattuk a Tower több száz éves kövezetét, közben megcsodáltuk a koronaékszereket. Zsúfolt programunk volt az elkövetkező napokban is. Csodásabbnál csodásabb épületeket és tereket tekintettünk meg, mint például a Westminster-negyedet, a Buckingham palotát az őrségváltással, a St. James- a Green és a Hyde Parkot , a Trafalgar teret, a Picadilly Circust. Szétnéztünk a National Gallery-ben és a British Múzeumban, jártunk a legismertebb helyen, a Madame Tussaud múzeumban, máskor pedig a London Eye-n ülve elvesztünk London csodaszép felülnézeti látképében.

Míg odafelé Németországon és Franciaországon át vezetett az utunk, visszafelé Belgiumban és Hollandiában volt lehetőségünk felfedezni a környéket. Először a belgiumi Antwerpenben álltunk meg, ahol egy kis szabadidőt kaptunk. Később már sietve gurultunk az amszterdami szállásunk felé, ahol az éjszakát töltöttük. Másnap újult erővel vetettük bele magunkat az Észak-Velencéjének is nevezett Amszterdam nevezetességeinek megtekintésébe. Megnéztük Van Gogh csodálatos műveit, aztán hajókázás következett átszelve a várost. A nap végén fáradtan, de élményekkel telve szálltunk fel a buszra, hogy az biztonságban hazahozzon minket szeretteinkhez, Jászberénybe.
Elcsigázottan, de élményekkel eltelve érkeztünk a nyolc nap elteltével haza, ahol leszállva a buszról egy emberként, kórusban kiabáltuk: Vissza akarunk menni!