Segítő kéz a pénzügyekhez

Ingyenes fogyasztóvédelmi tanácsadásra várta a téma iránt érdeklődőket a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat november 10-én, kedden. A városunkban már több mint egy évtizede elérhető fogyasztóvédelmi információs segítségnyújtásról, valamint a szervezet további szolgáltatásairól dr. Baran Alexandra irodavezető tájékoztatta lapunkat.

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat díjmentes és hitelintézetektől független szakértői támogatást biztosít a lakosság számára konkrét pénzügyi panasz, vagy kérdés esetén is.

„Nem csak probléma esetén lehet hozzánk fordulni, olyan jellegű kérdésekben is rendelkezésre állunk, mint egy adott szerződés, vagy banki termék értelmezése, átnézése, kérelmek megírása, de elég gyakoriak a biztosítási ügyek, a követeléskezeléssel, végrehajtással kapcsolatos problémák, az aktuális támogatásokra vonatkozó kérdések, a fogyasztóvédelmi segítségnyújtás, sőt, termék összehasonlítói elemzéseket, teszteket is készítünk.” – részletezte az irodavezető.

Talán az egyik legkényesebb terület az adósságcsapdába került ügyfelek segítése, tájékoztatása, hiszen sok esetben az érintettek nincsenek a kellő információ birtokában, nem sejtik, hogy még a legrosszabbnak tűnő helyzetből is van kiút, és még érdemes foglalkozni a saját ügyükkel.

„Ha homokba dugjuk a fejünket, ha nem vesszük át a fizetési felszólítást, az nem megoldás, mert a késedelmi kamat a szerződés felmondása esetén a teljes tartozásra ketyeg, és előbb-utóbb jön a végrehajtás. Ha valaki úgy érzi, hogy nem tudja tovább fizetni a hitelt, keresse fel a pénzintézetet, és érdeklődjön áthidaló megoldásokról (például futamidő hosszabbítás).” – tanácsolta a szakember.

„Még abban az esetben is lehet kedvező a kimenetel, ha jogilag nem feltétlenül az ügyfélnek van igaza. Pénzügyi nehézség esetén méltányossági kérelmet írunk, amit ha elutasít a hitelintézet, még ott a lehetőség, hogy a Pénzügyi Békéltető Testülethez forduljunk. Az adatok szerint – a banki elutasítást követően is – közel 50%-ban sikerül megegyezni ezekben a méltányossági ügyekben a testület előtt.”

A szolnoki állandó pénzügyi tanácsadó irodát működtető Fogyasztói és Betegjogi Érdekvédelmi Szövetség (FÉBÉSZ) jászberényi székhelyű, de országos fogyasztóvédelmi tevékenységet folytat, több megyeszékhelyen lát el tanácsadási tevékenységet. A civil szervezet tizenhat éve folyamatosan valósít meg – ha szükséges, játékos formában – általános fogyasztóvédelmi és speciálisan pénzügyi témájú oktató-nevelő programokat a gyermekektől kezdve az időskorú célcsoportok számára. Tematikus kampányok, tájékoztatók, fogyasztóvédelmi magazinok, iskolai rendezvények, tanácsadások, családsegítő szolgálatoknál megvalósuló képzések is szerepelnek palettájukon.

Jászberényben havonta két alkalommal állnak az ügyfelek rendelkezésére, tekintik át a beérkezett megkereséseket és fogalmaznak meg egyéni szakvéleményt. Telefonon és emailen keresztül egyaránt – a személyes tanácsadás időpontjától függetlenül – választ adnak az érdeklődők kérdéseire, ám ha valaki inkább a személyes tanácsadást preferálja, legközelebb november 23-án 8.00- 14.00 óráig veheti igénybe az iroda széleskörű szolgáltatásait a Réz utca 1-3. szám alatt. A szervezet honlapján (www. penzügyitanacsadoiroda.hu), illetve a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat Facebook oldalán folyamatosan elérhetőek a jászberényi időpontok is, illetve a telefonszám, melyre ha sms-t küldünk, szakértő hív vissza minket, hogy segítséget nyújtson ügyünkben.

Kazsimér Nóra

Kazsimér Nóra

A jászberényi Jászkürt Újság és a BerényCafé újságírója.

Vélemény, hozzászólás?