Keresettek az online KRESZ-képzések

Az interneten, távoktatásban végezhető tanfolyamok népszerűek a digitális világban otthonosan mozgó, fiatalabb korosztály körében. Az online tanulás amellett, hogy rugalmas időbeosztást tesz lehetővé, a jelenlegi járványhelyzetben az egyetlen megoldás, ha valaki jogosítványt kíván szerezni a jövőben. Az online tanfolyamok előnyeiről és hátrányairól az Okosjogsi autósiskola vezetőjével, Kövér Tamás Koppánnyal beszélgettünk.

Az iskolavezető elmondta, az online tanfolyamok népszerűségét generációkra bontva lehetne megvizsgálni, hiszen az idősebb korosztály – akiknek a gyermekkora még analóg volt – nem preferálja az online képzéseket, ugyanakkor a rohanó életvitel miatt gyakran rákényszerülnek erre a megoldásra.

„A 17-25 éves korosztály a digitális világot abszolút természetesnek veszi, ami a későbbiekben, a tanfolyam gyakorlati részeinél hátrányt is fog számukra jelenteni. A kontaktórákon van lehetőség kérdések feltevésére, a bizonytalanságok tisztázására, ezzel szemben az online felület minimális segítséget nyújt.” – részletezte Kövér Tamás Koppány majd hozzátette, a száraz tananyag mellé konzultációs lehetőséget biztosítanak a tanulóknak, hogy az elméletet kiegészítve a módszertant is át tudják adni, a felmerülő, gyakorlati problémákra közösen találjanak választ.

Jelenleg – tekintve, hogy március 26-tól megtiltották a tantermi óratartást mely rendelet május 6-tól lazult – főként a digitális KRESZ-oktatást választják a jogosítványt szerezni kívánók, ennek értelmében népszerűbb a képzésfajta, mint valaha. A “B” kategóriánál a járványhelyzet előtt Jászberényben körülbelül 60-40% volt az arány a tantermi képzés javára. Előnye, mint azt megtudhattuk, hogy rugalmasan kezelhető, a felületet bármennyiszer, bármennyi időre megnyithatja és zárolhatja a felhasználó, aki aztán onnan folytatja a tanfolyamot, ahol korábban abbahagyta.

A képzés modulrendszerben zajlik, a szintek egymásra épülnek, nem lehetséges ugrálni közöttük, így a teljesen képzetlen tanuló is úgy ül a tananyag elé, hogy azt piramisszerűen, logikusan felépítve teszi magáévá. Ez a strukturáltság jelenti azonban a felület hátrányát is, ugyanis a rendszer lehetőséget kínál arra, hogy a tanuló számtalanszor végigmenjen a kérdéseken és válaszokon, mely módszer azok bemagolását segíti elő.

„Nem a tudás elsajátítására, felhasználására készíti fel a tanulót, hanem rávezeti arra, hogy a kulcsszavakat megjegyezve tegyen sikeres vizsgát releváns ismeret nélkül. A forgalomban sosem lesz két egyforma szituáció, a változó körülményekre változó válaszokat kell adni, és ezt egy magolt rendszerrel nem lehetséges.”

A tanteremben az alkalmazást és a módszertant helyi forgalompéldákkal igyekeznek átadni a tanulóknak, így annak, aki a digitális tanfolyamot választja, mindenképp konzultációval kiegészítve érdemes végeznie. Ugyanakkor, akik már nem első kategóriájukat szerzik meg, kiváló lehetőség lehet az online képzés a már feleslegessé váló tantermi alkalmak kiváltására.

Végezetül Kövér Tamás Koppány elmondta, az, hogy sikeresebbek-e a vizsgaalkalmakon az online tanulók, szubjektív és nagyban függ az adott személy kvalitásaitól. Akik logikus gondolkodásra törekedve készültek fel az elméleti vizsgára, azoknál nincs jelentős eltérés a tantermi és online felkészülés eredményessége között.

Kazsimér Nóra

Kazsimér Nóra

A jászberényi Jászkürt Újság és a BerényCafé újságírója.

Vélemény, hozzászólás?