A feladatok gyors és határozott döntéseket igényelnek

Április 1-én Berkó Attila kormánymegbízott Vári-Nagy Juditot nevezte ki a Jászberényi Járási Hivatal élére. A kinevezés körülményeiről, az első hetek tapasztalatairól kérdeztük a hivatalvezető asszonyt.

– Mennyire érte felkészülten a kinevezés? Meglepetés volt vagy már lehetett sejteni a vezetőváltást?

Jelentős változásokat hozott a március a közigazgatásban, miután a kormányhivatalok egyszerűsítéséről szóló jogszabálycsomag több fontos eleme is hatályba lépett. A gyorsabb és egységesebb feladatellátás érdekében a kormányhivatalok szervezete is átalakul, ami esetenként személyi változásokkal is jár, egy vezetőnek pedig munkájához tartozik ezek kezelése. Felkészültnek kell lennie és tudnia kell alkalmazkodni. Ennek az időszaknak aktív résztvevője lettem, amikor elfogadtam a felkérést dr. Berkó Attila kormánymegbízott úrtól. Mindig törekedtem arra, hogy a legjobb tudásom szerint végezzem a munkámat, minden elvégzett feladat az előnyömre vált és mindig érdeklődéssel vártam az új kihívásokat. Természetes igényem volt, hogy nemcsak a Jászapáti Járási Hivatalhoz tartozó települések, hanem a Jászság ügyeit is figyelemmel kísértem. Számos szakmai rendezvényen és ünnepségen vettem részt, ezek mind segítenek abban, hogy munkámat egy nagyobb és népesebb hivatal élén folytassam.

– Milyen szakmai tapasztalatokkal rendelkezik?

Huszonnégy éve dolgozom a közigazgatásban. Ebből 16 évet önkormányzati szférában töltöttem a jászkiséri polgármesteri hivatalban, ahol számos területen dolgoztam és szereztem tapasztalatot ügyintézőként, majd aljegyzőként. Ez nagyban segített a járási hivatal kialakításában, és vezetésében is. Szerencsés vagyok, mert támogató környezetben dolgozhattam, és vezetőimtől, munkatársaimtól is tanulhattam. Végzettségemet tekintve igazgatásszervező diplomával, közigazgatási és anyakönyvvezetői szakvizsgával, és posztgraduális közigazgatási képesítéssel rendelkezem.

– Milyen különbségek vannak a két hivatal (Jászapáti-Jászberény) munkája között?

Mindkét járás illetékességéhez 9 település tartozik, a feladatok, hatáskörök is azonosak. A különbséget a járási hivatalok felépítése jelenti, mivel a Jászberényi Járási Hivatal nagyobb létszámú, és terebélyesebb szerkezetű. Emellett a jászberényi hivatal illetékes több olyan területen is, amely a Jászapáti járásban van. Példaként ilyen a foglalkoztatás, a népegészségügy, vagy az élelmiszerlánc-biztonság. A nagyobb létszámú hivatali apparátus persze összetettebb figyelmet is kíván.

– Tervez valamilyen – a lehetőségek szerinti – átalakítást a hivatali ügymenetben?

Jászberényben jól kialakított a szervezet, pontos és olajozott csapatmunka folyik, ezért átalakítást csak a belső működés feltérképezése után, a szervezet további fejlesztése, és a szolgáltató jelleg erősítése érdekében tervezek. Az ügyfelek elvárásai folyamatosan változnak, így biztosan feladatunk lesz az ügyfélfogadási munka finomhangolása. Fontos a munkatársak tevékenységének, jó gyakorlatainak, igényeinek megismerése is. Ezek során az elmúlt évek tapasztalataira szeretnék támaszkodni.

– Még csak néhány nap telt el a kinevezése óta, így nehéz a beilleszkedésről faggatni, így csak arról kérdezem hogyan fogadták a kollégák?

Az első napokban rövid bemutatkozásra volt csak lehetőségem az osztályokon, érdeklődve fogadtak. A korábbi szakmai munka, közös rendezvények miatt számos munkatársat személyesen ismertem, ez megkönnyítette az első találkozásokat.

– Melyek a legelső teendői?

A napi feladatok gyors és határozott döntéseket igényelnek, ezért az e területen dolgozókkal már egyeztettem. Fontos számomra a csapatmunka és az önállóság, így a munkatársak fejlődési lehetőségét, érdeklődését is biztosítani szeretném. Mindehhez – kellő készségességgel és nyitottsággal – személyes beszélgetésekre is szükség van, melyeket már elkezdtem.

Kárpáti Márta

Kárpáti Márta

A jászberényi Jászkürt Újság és a BerényCafé újságírója.

Vélemény, hozzászólás?