Bercsényis tanárok jó gyakorlaton
A jászberényi Bercsényi Miklós Általános Iskola régóta szerepel különböző nemzetközi projektekben. Tavaly az Erasmus + KA1 keretén belül nyert támogatást a Tempus Közalapítványtól tanármobilitásokra jó gyakorlatokra és kurzusokra.
Három pedagógus utazott ki a szicíliai Siracusába, az Istituto Comprensivo G. Lombardo Radice általános és középiskolába, hogy tanulmányozza az olasz oktatási rendszert és elsajátítson különböző jó gyakorlatokat.
Ezen belül az intézménylátogatás célja a sajátos nevelési igényű gyermekek – mentális zavar, tanulási nehézség, tehetség, eltérő kulturális háttér, stb. – együttnevelése, az interkulturális nevelés, az adaptív inkluzív pedagógia gyakorlati eszközeinek megismerése és alkalmazása eltérő kulturális hagyományokkal élő családok gyermekeinek sikeres együttnevelése érdekében. Mindemelett az iskolába lépő eltérő fejlettségű tanulók közösségformálása, a hátrányok leküzdése, szeretetteljes légkör kialakításának módszerei voltak. Hatékony kommunikációs formák kialakítása a szülőkkel, partnerekkel, az idegen nyelvi kommunikáció oktatási gyakorlatának megismerése szintén a célok között szerepelt.
A hét folyamán a jászberényi tanárok nyelvi, matematika, természetismeret és sportfoglalkozásokat látogattak. Ismerkedtek az óvodások és iskolások együttnevelésének formájával, a sajátos nevelési igényű tanulók – esetenként súlyos fogyatékkal élők – integrációjával, a tanárok, tanítók és a pedagógiai asszisztensek együttműködésével.
Plenáris ülésen hasonlították össze a két iskola nevelési, oktatási rendszerét is. A hazaérkezést követően elkészített beszámolót a projekt disszeminációs tervében foglaltak szerint ismertették a kollégákkal és a partner intézményekkel.
A bercsényis tanároknak a munka mellett jutott idejük megismerkedni Siracusa, Ortigia , Noto, Catania és Palermo nevezetességeivel is, sőt az Etnát is megcsodálhatták közelről.
szerző: Kiss Attila