Mitől volt szép ez az év?

Megkérdeztünk néhány városlakót, hogy milyen volt számára 2019, pontosabban mitől volt nevezetes, emlékezetes. Kérdéseink és a válaszok természetesen nem reprezentatívak, de színesek, változatosak, mint maga a város.

Sisa Balázs, ötvösművész: Számomra idén két történés volt örömteli. Az édesapám egy komoly műtéten esett át, ami szerencsére jól sikerült, a fiam pedig megszerezte a jogosítványt.

Palócz Bakos Ilona, tanító: Vekerdy Tamás utolsó látogatása Jászberényben, amelyet mi szerveztünk Gyuszival márciusban korlátok és szabadság címmel.

Vidovich Kálmán, cserkészvezető: Számomra 2019-ben a legjobb dolog, illetve a legemlékezetesebb esemény a kisfiam születése volt, aki immár 4 hónapja van közöttünk, Istennek hála jó egészségben, a család nagy örömére.

Sápi Márton, zenész: Az idei év legemlékezetesebb jászberényi pillanata számomra az volt, amikor júniusban ismét a város rocker, rockzenét szerető közössége előtt állhattunk színpadra a Magorral a Margit-szigeten. A Tankcsapda vendégeiként nem könnyű helytállni, de óriási hangulat kerekedett, amiért hálásak vagyunk a jászberényi közönségnek.

Sárközy Csabáné, Béres Krisztina, vállalkozó: Idén is, mint minden évben szeretettel támogattunk rászorulókat, a jászberényi mentőket, rengeteg állatmenhelyet.
A legemlékezetesebb segítségnyújtásunk az volt, amikor az egész ország összefogott egy licitáló csoportban, és két SMA-betegségben szenvedő gyermeknek több mint 20 millió forintot gyűjtöttünk össze, akik azóta a gyógyulás útjára léptek. Legjobb dolog az életben adni, mert akik napfényt hoznak mások életébe, maguk sem rejtőzhetnek el előle!

Sárközy Csaba, kereskedő: A legjobb dolog volt, amikor tíz nap alatt felújítottuk Gyöngy Market üzletünket. A látványa magáért beszél. Várjuk szeretettel vásárlóinkat!

Farkas Dániel, marketing szakértő: Az idei év legjobb pillanatai közé tartozott a családi együttlétek mellett, hogy kislányunk elkezdte a bölcsődét, amit azóta is nagyon szeret, továbbá útjára indítottam régóta tervezgetett saját blogomat is.

Hamar Kata, az önkormányzat Ifjúsági Munkacsoportjának vezetője: 2019. volt életem egyik legszebb éve. Mindaz, amiből eddig csak mértékkel kaptam, most lavinaként zúdult rám, îgy a siker, a kudarc, a lehetőség, a váratlan fordulatok és új remények. Legalább ennyi élményt és izgalmat remélek 2020-tól.

Bíró János kultúraszervező, fotós: Legjobb dolog, ami velem történhetett, hogy megérkezett közénk Nimród, a legkisebb unokám. Mindig nagy öröm, amikor együtt lehetünk. Szívesen emlékszem vissza nyugdíjba vonulásom alkalmából a munkatársaimmal töltött búcsúestre. Immár hódolhatok a fotózás melletti másik szenvedélyemnek: a horgászatnak. Legnagyobb hal, amit kifogtam: 6 kilogrammos ponty, 7 kilogrammos amur.

Koncz Gábor, képzőművész: Az idei legjobb élményem kétségkívül az volt, hogy 4 hónapig Olaszországban élhettem tavasszal, bejártam az északi régiót, majdnem minden hétvégén sikerült eljutnom múzeumokba, tengerpartokra és nagyon izgalmas városokba.

Farkas Edit, múzeumigazgató: Tartalmas év áll mögöttünk, sok-sok reménnyel, és sok-sok megvalósulással… Persze, sok lemondással, és újratervezéssel. A múzeum szempontjából a Vajdahunyadvárban rendezett Hamza-kiállítást emelném ki. Saját szempontból pedig azt, hogy a sok nehézség ellenére – úgy gondolom – helyt tudtam állni mind a múzeumban, mind a tanulmányaim során.

Kárpáti Márta

A jászberényi Jászkürt Újság és a BerényCafé újságírója.