A közeli célokra kell koncentrálni

Bathó Alexandra a Lehel Vezér Gimnázium tehetséges kézilabda játékosából lett fitness modell versenyek rendszeres szereplője és díjazottja. Az idáig vezető útról, a sport szeretetéről és jövőbeni terveiről kérdeztük őt.

A laikusok számára a testépítő versenyek világa átláthatatlannak tűnhet. Bemutatnád néhány szóban a kategóriád és annak követelményeit?

Nevezhetjük testépítésnek, de ez valójában a férfi kategória, hiszen ők elég komoly izomzattal rendelkeznek. A hivatalos neve bikini fitnesz modell. Itt a lényeg az, hogy nőiesek maradjunk, kerekek, tehát nem kell annyira izmosnak, szálkásnak lennünk. Elsősorban az esztétikus, természetes formára kell törekednünk, emellett fontos az, hogy kitűnjünk, vagyis minél különlegesebb fellépést hozzunk.

Tizenegy évig kézilabdáztál. Milyen út vezetett a pályától a színpadig?

Még az egyetem mellett is játszottam itthon, a városi csapatban, de úgy véltem, a legfontosabb a gyógyszerész diplomám megszerzése, ezért nem tudtam elégszer részt venni az edzéseken, így hétköznap maradt a kondizás. Ez a fajta életmód aztán felváltotta a kézilabda helyét, előtérbe került a fitnesz. Az akkori edzőmmel és jó barátommal, Tukora Csabával arra jutottunk, hogy ideje lenne kipróbálnom magam egy versenyen. Elég merész gondolat volt, tekintve, hogy mindig is szégyenlősebb típus voltam, de megérte a különösen nehéz felkészülés ellenére is. Rengeteget köszönhetek az állandó fejlődésért és motivációért a mostani edzőimnek, felkészítőimnek, Frits Patríciának és Popa Celestinnek.

Mi adott erőt, hogy végül átlendülj a szorongáson?

Tulajdonképpen az, hogy nem akartam megmaradni hobbi szinten, mivel kiskoromtól kezdve nagy szerepe volt a versenyszerű sportnak az életemben. Ennek egyébként pozitív oldala is van, mert fejlődött az akaraterőm és még most is rengeteg új dolgot tanulok, például azt, hogyan kell jól veszíteni.

Beavatnál a versenyt megelőző felkészülés részleteibe?

A verseny előtti tizenkét hét nagyon szigorú diétából áll. Nálam semmilyen csalás nem fér bele, mindent grammra pontosan kimérek a zöldségek kivételével. Az egész időbeosztás kérdése, edzés, heti 5-6 súlyzós és mellette kardio, munka, főzés, ezek teszik ki a felkészülés nagy részét. Jó lenne, ha néha egy nap 48 órából állna, de élvezem.

Alig egy éve csinálod, de voltál már Csehországban, a legelső versenyedről elhozott aranyérem pedig egy szlovákiai megmérettetéshez kapcsolódik. Mi a végső cél?

A végleges cél természetesen, mint mindenkinek ebben a sportban, a profi kártya megszerzése. Ehhez az kell, hogy elinduljak a nemzetközi selejtezőkön és megnyerjek egyet, de általában az kap profi kártyát, aki nem csak a saját kategóriájában lesz győztes, hanem a kategóriagyőztesek között is. Ez hatalmas kihívás, de nem szabad feladni, először a közeli célokra kell koncentrálni: szeretnék mind mentálisan, mind fizikailag fejlődni, és emellett az élet más területein is helytállni.

 

Kazsimér Nóra

Kazsimér Nóra

A jászberényi Jászkürt Újság, a Jászapáti Hírmondó, valamint a BerényCafé újságírója.
Kazsimér Nóra

Latest posts by Kazsimér Nóra (see all)

Kazsimér Nóra

A jászberényi Jászkürt Újság, a Jászapáti Hírmondó, valamint a BerényCafé újságírója.

Vélemény, hozzászólás?