JP Auto – új sikertörténet

November 30-án pénteken, egyben a hónap utolsó napján a Jákóhalmi út 40. szám alatt jelentős fejlesztés átadására került sor. A Jász-Plasztik cégcsoport JP Autó üzletága a Mercedes és KIA szalonja mellett harmadikként átadta a Suzuki szalonját.

A hivatalos meghívó szerint hazánk egyik legkorszerűbb Suzuki szalonját adták át a JP Auto jászberényi márkakereskedésével, ahol több mint nyolcszáz négyzetméteren a japán márka széles autómodell-palettájával, tesztvezetési lehetőséggel és személyre szabott ajánlatokkal várják az érdeklődőket.

Nos, a meghívó nem túlzott. Az új Szalon külsejével tökéletesen beillik az új bicikliút mentén magasodó másik két szalon közé. Az őszi szürkületben kivilágított, csupa fém és üveg építmény kívül-belül vonzotta a tekintetet. Kívül az épületen mértani pontossággal sorakoztak fel oldalt a különböző Suzuki modellek, közülük is kiemelkedve az új zászlóshajó, a Vitara, amely magányosan, büszkén állt egyedül a bejárat mellett. Egy kis autótörténelmet is láthattunk így egyszerre.

Bent pedig az ünneplőbe öltözött vendégsereg ismerkedett a belsőépítészettel, illetve örvendezett egymásnak és a ritka alkalomnak. Itt látszott, hogy a zászlóshajó kifejezés nem is annyira esetleges, hiszen bent nemcsak az autókra utaló jelek voltak felfedezhetőek, de a japán cég kétkerekűi és vízi járműveket hajtó csónakmotorjai is.

Utóbbiak közül a legnagyobb inkább jelképesen volt itt, hiszen napjainkban nem a Zagyvát, de a Dunát is felszántaná.

Az úri közönség láthatóan és hallhatóan elégedetten szemlélte a Kasza család újabb fejlesztését, hiszen ilyen-olyan formában partnerként, segítőként szinte valamennyien kapcsolódnak ehhez a sikertörténethez. Az időrendet pillanatra félretéve, köszöntő beszédében Szabó Tamás polgármester a cégcsoport és a Kasza család érdemeit, munkálkodását, az általuk megtett utat méltatva kitért arra a buzgalomra, ami gyakorlatilag évente egy-egy újabb avatást – legalább – eredményez a Jász-Plasztik életében. Ezt a városi megfigyelést összekötötte a Jászberény iránt megmutatkozó lokálpatriotizmusukkal, és tréfásan, mégis komolyan azt kívánta, hogy jövőre az esedékes avatás tárgya a helyszíntől nem is messze a sportkomplexum legyen a városlakók örömére és megelégedésére.

Egy kis hazai történelem. A JP Auto 2013-tól értékesít Suzuki modelleket. A Budapesten, Egerben, Jászberényben, Nyíregyházán és Veszprémben is jelenlévő autókereskedő cégre jellemző ügyfélközpontú kiszolgálás még magasabb szintre emelése és az elmúlt öt esztendő eladási adatai miatt döntött úgy a vezetés, hogy jászsági Suzuki kereskedésüket bővítve folytatják az értékesítést. – Annak érdekében, hogy a márka színvonalának megfelelően tudjuk bemutatni a modelleket, szükségessé vált a jászberényi Suzuki szalonunk bővítése. Emellett fontosnak tartjuk, hogy magasan képzett szakembereink széles modellpalettával, állandó tesztvezetési lehetőséggel és személyre szabott ajánlatokkal várják leendő partnereinket. Meglévő ügyfeleinknek pedig biztos hátteret nyújtunk márkaszervizeinkben az autók rendszeres, szakszerű karbantartásához – mondta Kovács Róbert, a Jász-Plasztik Autócentrum Kft. ügyvezető igazgatója.

A hivatalos avató ünnepségen Kovács Róbert mellett Szabó Tamás, Jászberény polgármestere, a Magyar Suzuki Zrt. részéről Jun Mitsubori és Krisztián Róbert operatív igazgatók, valamint Tóth Péter kereskedelmi igazgató közösen vágták át a megnyitást jelképező szalagot és avatták fel a szalont. Ezt követően Jun Mitsubori és Tóth Péter porcelán szerencsemacskát adott át Kasza Lajosnak, a Jász-Plasztik Kft. alapító-tulajdonosának a Suzukinál is ápolt japán szokás jegyében. A hagyomány szerint ugyanis a macska bal mancsával integetve hívja be a vendégeket, egyben jó szerencsét, gazdagságot és egészséget is hoz a házba.

– Nem is lehetne szebben megkoronázni ezt a kereskedelmi szempontból kiemelkedően sikeres esztendőt, mint a JP Auto példaértékű Suzuki márkakereskedésének átadásával. Mindez külön büszkeséggel tölt el bennünket, hiszen a közel félmilliárd forint értékű beruházás azt mutatja, hogy partnerünk elégedett a múltbéli együttműködésünkkel és bízik a márka jövőjében itt Magyarországon. Minden oka meg is lehet a bizakodásra, ugyanis a Suzuki toronymagasan vezeti a hazai személygépkocsi piacot. Minden negyedik Magyarországon eladott SUV egy Vitara – hangsúlyozta Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. operatív igazgatója az idén 78 tagúra bővült kereskedői hálózat referenciaértékű bemutatótermének avatóján, majd hozzátette, hogy a JP Auto újabb sikertörténete egyben a Suzuki sikere is.

A Magyar Suzuki Zrt.-ről. A vállalatot a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. A kezdő modell Swift 1992-ben gördült le a gyártószalagról, ezt 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben a Swift második generációja, 2006-ban az SX4, 2008-ban a Splash, 2010-ben a harmadik generációs Swift, 2011-ben a Swift Sport, 2013-ban az SX4 S-CROSS, majd 2015 tavaszán a Suzuki legújabb modellje, az új Vitara követte, 2017 áprilisában pedig elkészült a hárommilliomodik személyautó is, egy SX4 S-CROSS. A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot az Esztergomban gyártott gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba is. A tervek szerint a jövőben az autók mellett a Suzuki hajómotor és kerékpárkínálata is elérhető lesz az új szalonban.

Halász Lajos

Halász Lajos

A jászberényi Jászkürt Újság, a Jászapáti Hírmondó, valamint a BerényCafé főszerkesztője.
Halász Lajos

Latest posts by Halász Lajos (see all)

Halász Lajos

A jászberényi Jászkürt Újság, a Jászapáti Hírmondó, valamint a BerényCafé főszerkesztője.

Vélemény, hozzászólás?