A leghitelesebb szervezet

Október 18-án, csütörtökön a szolnoki megyeházán sajtóreggelivel egybekötött tájékoztatón mutatkozott be dr. Berkó Attila, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal július elsejével kinevezett kormánymegbízottja.

Az országgyűlési képviselői kinevezése miatt távozott dr. Kállai Mária kormánymegbízott asszony helyére lépő tisztviselő hét éve dolgozik a kormányhivatalban, az utóbbi három esztendőben a hivatal főigazgatói feladatait látta el. Berkó Attila 25 éve tevékenykedik a közigazgatásban, az elmúlt 18 évben különböző vezetői pozíciókban. A jövő legfontosabb feladataként a hatékony munkavégzést nevezte meg, ami mind a kollégák, mind az ügyfelek érdekeit szolgálja.

Ugyancsak bemutatkozott Urbán Ildikó – az igazgatásszervezési és jogi diplomával rendelkező – igazgató asszony, aki a hivatal megalakulása óta tölti be ezt a pozíciót.

Berkó Attila helyére új főigazgató került Katona Károly személyében. A jogász végzettségű szakember a pályakezdésétől fogva a közigazgatásban tevékenykedik: közel tíz évig az önkormányzatok törvényességi felügyeletével foglalkozott, majd 2015 óta főosztályvezető helyettese volt a kormányhivatalnak. Beszámolójában kitért a kormányhivatalok munkájára is.

Elmondta, hogy a megyei hivatal 1500 magas szinten felkészült dolgozója az ügyek széles spektrumával, szerteágazó feladatkörökkel foglalkozik. Az elért eredményekből nem kívánnak engedni, továbbra is az állampolgárok magas szintű kiszolgálása és a kormányzati politika támogatása a legfőbb feladata a szervezetnek.

Ezt követően dr. Berkó Attila a jövőt érintő változásokról, a hivatal működési struktúrájáról osztott meg információkat. Alapos ismeretekkel felvértezve rövid ügyintézési határidővel munkálkodnak a hivatal kollégái a szerteágazó ügyvitel során. Cél a gyors, határozott döntéshozatal, a stabilitás és a biztonság, az ügyfélközpontúság. A döntések indoklásánál előtérbe helyezik a közérthető felvilágosítást, magyarázatot. Törekednek az egyfokú eljárásra, tehát a döntéshozatal ellen a közigazgatási hatóságon belül nem lesz lehetőség fellebbezésre, ellenben a bíróságon lehet majd jogorvoslattal élni.

A kormányablakok működését szintén szeretnék egyfajta fejlesztési pályára állítani. A kormányablak az a leghitelesebb szervezet, amellyel az állampolgár találkozik, és itt érezheti a kormányintézkedések javuló tendenciáját. Az országszerte egységes kormányablakokban településtől függetlenül mindenki a kor kihívásainak megfelelő szolgáltatást kapja. Az elmúlt évek növekvő ügyfélszáma jól tükrözi, hogy az állampolgárok pozitívan értékelik a hivatalok működését. Ma már szinte minden ügyet el lehet indítani a kormányablakban. A jövőben a kis településeken kormányablak-busz jelenik majd meg rendszeres időközönként, így lehetővé téve a nehezen mozgó, idős állampolgároknak a könnyebb ügyintézést.

Jelen pillanatban a miniszterelnökségen mintegy 700 ügy felülvizsgálata zajlik, ezek egyszerűsítése, összevonása okán. Kisebb ügyek átkerülhetnek a szakmai kamarákhoz, illetve egyéb képviseletekhez. Racionális jogszabálymódosításokkal, egyszerűbb eljárásokkal bizonyos terhek lekerülnek a kormányhivatalokról. A felszabaduló energiát a hivatalok optimalizálására kívánják fordítani.

A közös munka sikerében bízva a kormányhivatal és a sajtó kapcsolatáról kifejtette, hogy elsősorban a bizalomra helyezi a hangsúlyt. Folyamatban lévő ügyekről nem adnak tájékoztatást. A döntést követően lezárt ügyekről elvárják a hiteles, közérthető tájékoztatást.

A kormánymegbízott újságírói kérdésére válaszolva elmondta, hogy az online ügyintézés aránya még mindig igen alacsony. A rendszer alkalmas rá, de az ügyfelek 80-85 százaléka inkább a személyes jelenlétben bízik. Cél az állampolgárok orientálása az internetes ügyintézés irányába, legalább az elektronikus időpontfoglalás erejéig. A megyei kormányhivatal munkájának országos elismertségére vonatkozólag elmondta, hogy a számok alapján az erős középmezőnyhöz tartoznak, de számos területen, például a földügyekben élen járnak. A mennyiség már optimális, a minőségen kívánnak javítani a jövőben.

Szerző:
Halász Lajos
Kárpáti Márta

Munkatársunk

A jászberényi Jászkürt Újság, a Jászapáti Hírmondó, valamint a BerényCafé újságírója.

Latest posts by Munkatársunk (see all)

Munkatársunk

A jászberényi Jászkürt Újság, a Jászapáti Hírmondó, valamint a BerényCafé újságírója.

Vélemény, hozzászólás?