Hatmilliárd a Jászságba

A 2018-as állami költségvetésben Pócs János egyéni képviselői módosító javaslatát kiemelten támogatta a kormány. A Jászságba 6 milliárd 129 millió forint egyedi támogatás érkezik útfelújításra. Szolnok megye egyéb területei 3 milliárd forintot kapnak hasonló célra.

Ez azt jelenti, hogy megvalósul a 32. számú főút Jászberényt Jászfényszaruval összekötő szakaszának, valamint a 3225-ös és 3224-es utak – Tiszasüly és Jászkisér közötti szakaszaiból álló útvonal – felújítása. Július 5-én, szerdán erről tájékoztatta a sajtó képviselőit Pócs János, a Jászság parlamenti képviselője, és Szabó Tamás, Jászberény polgármestere. Közös sajtótájékoztatójukat stílszerűen a 32-es út mellett tartották, éppen szemben a Polgármesteri Hivatal épületével. Szabó Tamás egykori gyakorló parlamenti képviselőként felhívta a figyelmet Pócs János bravúrjára, amivel a támogatást elérte. Ehhez szükség volt a Jászság gazdasági potenciájára, a vállalkozók és a politika szereplőinek összefogására – hangsúlyozta a polgármester. Úgy vélte, hogy csak ezzel a kitartással és állhatatossággal lehet elérni további céljainkat, köztük az elkerülő út megépítését.

A négy szakaszról mérnöki pontossággal számolt be Pócs János.

32 sz. főút Hatvan-Szolnok másodrendű főút 10+550-24+857 km szelvények közötti szakasz (14,307 km). A főút a korábban megépült Jászfényszarui körforgalom és Jászberény város lakott területe között húzódik. A körforgalomtól indulva, külterületen halad majd Pusztamonostor településen áthaladva eléri Jászberény lakott területének kezdetét.

A főút rendkívül nagy gépjármű forgalma – amely jelentős részben teherforgalom – a burkolatot megrongálta, sok helyen nagy mélységű nyomvályú alakult ki. Jászberény város ipartelepe miatt a tehergépjármű forgalom a körforgalom és a város között tönkre tette a burkolatot köszönhetően annak, hogy az útszakasz korábbi években 105 kN terhelésre épült ki. A jelenlegi kiépítés 115 kN terhelésre történik.

Pusztamonostor belterületi szakaszán a korábbi években az út tengelyében megépült csatorna nyomvonala megsüllyedt, ennek hatására a burkolaton több helyen teherbírási problémák alakultak ki. Az elöregedett aszfalt burkolatot 4-5 cm vastagságban fel kell marni, majd a profilba mart burkolatra a pályaszerkezet méretezése alapján új aszfalt réteget kell építeni. A felújítás javasolt szerkezete 5 centiméter vastag kopóréteg, 10 centiméter vastag kötőréteg

A szükséges helyeken pályaszerkezet cserét kell végezni. Pusztamonostor lakott területén meglévő, töredezett kiemelt szegély el kell bontani és helyette új szegélyt kell építeni. Ugyancsak szükséges forgalomtechnikai eszközök cseréje, kiépítése (KRESZ táblák, burkolati prizmák, acél szalagkorlát). A felújítás várható költsége (bruttó): 14.307 m hosszon, változó (7,0-11,0 m) szélességben 2.138.000.000.- Ft. A kivitelezés várható átfutási ideje: 155 nap (5 hónap).

3225 j. Szolnok-Jászkisér összekötő út 25+289-37+150 km szelvények közötti szakasz (11,867 km). Az útszakasz Jászkisér település után indul, amely teljes hosszon külterületet érint. A szakasz vége a 3225 j. – 3224 j. utak csomópontja. A jellemzően makadám burkolatú útszakasz teljesen felborult, autóbusz járat már nem közlekedik rajta. A személygépkocsik a szakaszt elkerülik és jelentős kerülővel tudnak eljutni Jászkisérről-Tiszasüly településre. Az útszakaszon REMIX burkolat építése indokolt, min. 20 cm vtg. zúzottkő pótlással. Az így elkészült útalapra építhető az aszfaltburkolat. A felújítás várható költsége (bruttó): 11.867 m hosszon 6 m szélességben 1.780.000.000.- Ft. A kivitelezés várható átfutási ideje: 130 nap (4 hónap).

3225 j. Szolnok-Jászkisér összekötő út 37+150-39+601 km szelvények közötti szakasz (2,451 km). Az útszakasz teljes hosszon Jászkisér lakott területen halad. A meglévő burkolat repedezett, helyenként töredezett. Az aszfalt burkolat felületét profilba kell marni és a szükséges helyeken elvégzett pályaszerkezet csere után aszfalt burkolatot kell építeni. A felújítás várható költsége (bruttó): 2.451 m hosszon 6 m szélességben 370.000.000.- Ft. A kivitelezés várható átfutási ideje: 45 nap (1,5 hónap)

3224 j. Szolnok-Tiszasüly összekötő út 33+116-43+633 km szelvények közötti szakasz (10,517 km). Az útszakasz Tiszasüly belterületétől indul, amely teljes hosszon lakott területet érint. A települést elhagyva, külterületen vezet végig a 3224 j. – 3225 j utak csomópontjáig. A meglévő burkolat repedezett, helyenként töredezett. Az aszfalt burkolat felületét profilba kell marni és a szükséges helyeken elvégzett pályaszerkezet csere után aszfalt burkolatot kell építeni. A felújítás várható költsége (bruttó): 10.517 m hosszon 6 m szélességben 1.812.000.000.- Ft. Kivitelezés várható átfutási ideje: 130 nap (4 hónap)

A szakaszok együttes becsült felújítási költsége: 6.100.000.000 Ft

Tervezés. A kivitelezés megvalósításához minden szakaszra kiviteli terv készítése szükséges. A tervek 120 nap alatt elkészíthetőek. Ha a tervezési szerződés módosítása nem megvalósítható, új, nyílt közbeszerzési eljárás kiírása szükséges, melynek becsült időigénye 180 nap.

Ütemezés. A tervezett beavatkozások nem engedélykötelesek. Amennyiben a tervezés során bármilyen engedélyköteles beavatkozás (pl. engedélyköteles közműkiváltás) szükségessége felmerül, a megadott ütemezés nem tartható. Fentiek figyelembevételével, ez év július végi elrendelés esetén, amennyiben a tervezési feladatok szerződés módosítás keretében megindíthatóak, a kivitelezési munkálatok 2018 év végéig megvalósításra kerülhetnek.

A munkák az alábbi ütemezés szerint végezhetők el:
Tervezési szerződés megkötése: Az elrendeléstől számított
30 / 180 nap.
Tervezés átfutási ideje: 120 nap.
Kivitelezési közbeszerzés előkészítése: 30 nap.
Kivitelezési közbeszerzés (ke­ret­meg­állapodásból történő lehívás esetén): 60 nap.
Kivitelezés átfutási ideje (egy ütemben történő kivitelezés esetén): 250 nap.

 

Halász Lajos

Halász Lajos

A jászberényi Jászkürt Újság, a Jászapáti Hírmondó, valamint a BerényCafé főszerkesztője.
Halász Lajos

Halász Lajos

A jászberényi Jászkürt Újság, a Jászapáti Hírmondó, valamint a BerényCafé főszerkesztője.

Vélemény, hozzászólás?