Iránytű a vállalkozásoknak

Vállalkozói információs napot tartottak a Jászság cégvezetői részére január 24-én, kedden a Déryné Rendezvényház dísztermében. A Modern Vállalkozások Programja – Vállalkozz digitálisan! projekt célja a hazai kis- és közepes vállalkozások versenyképességének növelése korszerű digitális eszközök használatával.

Szabó Tamás polgármester nyitóbeszédében kiemelte az informatikai tanácsadás jelentőségét, mely segíthet az egyre növekvő munkaerőhiány megszüntetésében. Jászberény önkormányzatának szívügye a vállalkozók támogatása, így minden hónapban gyárlátogatáson vesz részt a képviselőtestület. A munkaerőhiány csökkentését, a hiányszakmák megszüntetését, idejében kell kezelni, így már a középiskolai, egyetemi képzéseket tekintve is olyan szakmákban gondolkodnak, mely a későbbiekben a helyi vállalkozókat erősíti – mondta Szabó Tamás.

A rendezvény házigazdája Pankucsi Szilárd a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara IKT tanácsadója (képünkön) a Modern Vállalkozások Programja tevékenységét ismertette a vendégekkel. Előadásában nagy hangsúlyt fektetett a digitális eszközök használatára, melyeknek elsajátítása a cég sikerességét jelenti. „A profit határozza meg, hogy 5 év múlva lesz vállalkozás vagy nem.” – vallja. Gyors kézfeltartással jelzett közvélemény kutatás után, meglepően hatott, hogy a cégvezetők több mint 70%-a egyáltalán nem tudja rendszerezni a pénzügyeit, a nyilvántartás pedig sokszor csak fejben van meg. Az előadó szerint ez gyakori probléma a cégvezetőknél. Az ország 29 tanácsadói hálózata ebben segít a vállalkozásoknak. A tanácsadók megvizsgálják a céget, majd felhívják a figyelmet a gyengepontokra és egy jól működő informatikai stratégiai fejlesztés kidolgozásával megoldást keresnek a problémára.

A XXI. század technikai fejlődése néhány év alatt az egész világot meghódította. Az okostelefon nélkülözhetetlen kelléke a mindennapoknak, de nem kell messzire menni, már a fürdőszobában is okoshajkefe vagy az okosfogkefe várhatja a fáradtan ébredőket. A digitális forradalom hálójában a magyar cégvezetők mentőöve lehet az elektronikos eszközökkel való újítás, mellyel felvehetik a versenyt európai versenytársaikkal.

Pankucsi Szilárd gondolatait Sipos Lóránt a TTC-Soft Kft. ERP tanácsadó támasztotta alá az online vásárlás gyakorlatiasságával megspékelve. Egyre népszerűbb megoldás webáruházakból rendelni, ezzel nemcsak időt lehet megspórolni, de a hosszas sorban állás is a múlté. Sipos Lóránt az okos webáruház funkcióit részletezve felhívta a figyelmet a jó alkalmazások megválasztására, és az ömlesztett lehetőségekre, mely szintén a vevő igényeit szolgálja.

Az elhangzottakra legjobb bizonyíték, aki maga is kamatoztatott a program ígéreteiből. Erre példa Egerszegi Krisztián története a MiniCRMZrt. cégvezetője, aki meghökkentő számmal keltette fel a közönség érdeklődését. Két év alatt egymilliárd forinttal növelte cége bevételét. Állítása szerint a titok nem más, mint az, hogy meg kell tanulni jó CRM rendszerben gondolkodni. A CRM (Customer Relationship Management) vagyis ügyfélkapcsolat-kezelés a kulcsa a jól összehangolt időbeosztásnak, és a magasabb profit elérésének.

Az interaktív információs nap alkalmával bárki kérdezhetett a jelenlevő szervezetektől. A délelőtti kávészünetben a koffein fogyasztása mellett a cégek kínálatába is belekóstoltak az érdeklődők. A szünetet követően Mácsai Zsolt az Appsint Kft. tanácsadó Digitális Iroda című előadását hallottuk. „ A digitális eszközök megváltoztatják a mindennapokat, amit eddig papíron csináltunk azt felváltja a digitalizmus” – hangsúlyozta az előadó, aki a korszerű eszközök mellett új módszerek bevezetésével bátorította a hallgatóságot.

Bordács Gergő a FixConnect Kft. szervizmérnöke a XXI. századi infokommunikáció előnyeit ismertette. Az infokommunikáció lényege az összekapcsolás lehetőségeiben rejlik. Az erre kifejlesztett Contact Center alapvető célja fogadni az ügyfelek megkereséseit a telekommunikáció ágazatin keresztül. A rendszer metódusa, hogy a lehető legrövidebb idő alatt kiszolgálja az ügyfelek igényeit.
Dér István az Invitel Távközlési Zrt. szegmens menedzsere szerint mára elképzelhetetlen az internet nélküli élet. Míg néhány éve, csak elképzelés volt a mobilinternet vagy a wifi, mára a Mount Everest tetején is posztolhatunk képet közösségi oldalunkra. Percenként mintegy 240 millió email indul útjára, tehát nem mindegy, hogy milyen szolgáltatót választunk.

A rendezvény előadássorozatát Szabó Ágota termékmenedzser zárta, aki a nagyvállalatok sikerében szerepet játszó a kis- és középvállalkozók helyzetéről beszélt. Bemutatójában számos tévhitet lerombolt a SAP vállalatigazgatási rendszerrel kapcsolatban.

A hosszúra nyúló fórumot, a délután órákban workshop követte, melyben egy délelőtti előadó Egerszegi Krisztián a cégek átlátható működésének jelentőségéről tájékoztatta a hallgatóságot. A rendezvényen számos kiállító részt vett, melyek a nap folyamán készségesen segítettek tanácsadással az érdeklődőknek.

Szabó Lilla

Szabó Lilla

A jászberényi Jászkürt Újság és a BerényCafé újságírója.

Vélemény, hozzászólás?