Norvég-magyar iskolakapcsolatok

Az elmúlt hetekben a Bercsényi iskola tanárai jártak Norvégiában, amit az ottaniak viszonoztak nálunk. Volt mit tanulni egymástól.

A Jászsági Általános Iskola Bercsényi Miklós Általános Iskolai Tagintézménye sikeresen pályázott a EGT Alap támogatására, mely oktatói mobilitásra adott lehetőségeket. Ennek keretében október 22. és 28. között Pesti Péter intézményvezető, Válenti Borbála tagintézmény-vezető és Balogh Zsuzsanna tanár a norvégiai Arendal városában, a Videregaende Skole iskolában intézménylátogatáson vett részt.

A projekt célja a norvégiai idegen nyelvoktatás tanulmányozása volt. A norvég partneriskolában az angol nyelven kívül francia, német és portugál nyelvet tanítanak. A támogatásnak köszönhetően nagyon sok hasznos ismeretet szereztünk. Megismerkedtünk a norvég oktatás rendszerével, helyzetével, órákat látogattunk, megbeszéléseken vettünk részt. Eljutottunk több iskolába is, melyek közül az egyik nagyon modern felszereltséggel rendelkező intézmény volt, amit „irigységgel” telt ámulattal jártunk végig. Egyik tapasztalatunk az volt, hogy a diákok sokat profitálnak abból Norvégiában, hogy a külföldi filmeket nem szinkronizálják.

Az intézménylátogatás tapasztalatait nem csak a saját munkánkban tudjuk alkalmazni, hanem kollégáinkkal is megosztjuk. Az utazás lehetőséget adott arra is, hogy megcsodálhassuk Norvégia fővárosának, Oslónak a látványosságait (Városháza, Viking Ship Museum, Vigeland szoborpark, Fram Museum, Oslo Opera House, HomenkollenSki Museum) és felfedezhessük az ország páratlan természeti csodáit, a fjordokat, tengerpartokat és a csodás őszi színekben pompázó természetet.

Norvég vendégek Magyarországon. Röviddel hazatérésünk után november 6. és 12. között örömmel üdvözölhettük Magyarországon új barátainkat. Három norvég kollégát láthattunk vendégül, akiknek a szakmai tapasztalatcserén, óralátogatásokon kívül hazánk szépségeit is igyekeztünk megmutatni. Látogatásuk célja volt, hogy megismerjük egymás oktatási rendszerének környezeti nevelését, ennek módszereit. Óralátogatásokon jártak a Lehel Vezér Gimnáziumban, az egri Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnáziumban, és természetesen iskolánkban is. Érdeklődéssel vettek részt vendégeink a TTG (Természettudományos Tehetséggondozás) programunk foglalkozásain, hallgatták meg tanulóink beszámolóit az elmúlt évek alatti rendezvényeinkről, kirándulásainkról. Ezek után betekintést nyerhettek a norvég pedagógusok is a tanulók beszámolói alapján már megismert természetvédelmi területeink flórájába, faunájába. (Hortobágyi Nemzeti Park, Bükki Nemzeti Park, Duna- Ipoly Nemzeti Park).

Nem maradhatott ki fővárosunk, Budapest sem (Pál-völgyi barlang, Szemlő-hegyi-barlang ), de Egerszalók ( a sódomb ) és Debrecen is elbűvölte vendégeinket. A norvég kollégák számos tapasztalattal és sok-sok élménnyel gazdagodva utaztak haza.

Latest posts by Munkatársunk (see all)

Munkatársunk

A jászberényi Jászkürt Újság és a BerényCafé újságírója.