Ügyeket és ügyfeleket szolgálnak

A Jászberényi Járás közigazgatási életének meghatározó eseményét ünnepeltük csütörtökön a Jászberényi Kormányablak hivatalos átadóján a Szabadság tér 11. szám alatti megújult irodaépületben.

A meghívottakat, köztük dr. Kállai Mária kormánymegbízott asszonyt, Pócs János országgyűlési képviselőt, Piroska Miklóst, a megyei közgyűlés alelnökét, dr. Berkó Attila főigazgatót, Szabó Tamás polgármestert, valamint a jelenlévő polgármestereket és munkatársakat a hivatalvezető, dr. Dobos Róbert köszöntötte. Ismertette, hogy az új, korszerű, integrált ügyfélszolgálati ponton az állampolgárok meghosszabbított nyitvatartási idő keretein belül 423 ügytípust tudnak rövid határidő alatt intézni. Dr. Dobos Róbert megragadta az alkalmat, hogy megköszönje a projekt megvalósulásában közreműködőknek, a kivitelező cég munkatársainak és a kormányhivatalban tevékenykedő kollégáknak azt a segítő támogatást, mely a fejlesztést lehetővé tette. A projekt három hónap alatt, határidőre, kiváló minőségben valósult meg, az átalakítás közben az ügyfelek kiszolgálása folyamatos volt.

201511260004.jpg

A megnyitóünnepséget Erős Dénes zenepedagógus gitárjátéka színesítette, majd dr. Kállai Mária kormánymegbízott asszony lépett a pulpitusra, hogy Magyarország kormánya nevében üdvözölje a Jászság fővárosában, a járásban harmadikként megnyílt kormányablak avatójára érkezetteket. Ismertette a kormány közigazgatásra vonatkozó további elképzeléseit. 2010 óta tart az a folyamat, mely arra hivatott, hogy az ügyintézést az állampolgárok és a gazdasági élet szereplői által elvárt szintre emelje, minőségben és gyorsaságban egyaránt maximálisan kiszolgálja az ügyfeleket – ismertette a kormánymegbízott asszony.

„Közösen kell szolgálnunk a térség versenyképességét, életminőségének javítását. Mindent meg kell tennünk, hogy a lehető legmagasabb szintre fejlesszük az ügyfélbarát-közigazgatást. Elmondta, hogy az ügyfelek; az állampolgárok, vállalkozások és civil szervezetek képviselőinek elégedettségét folyamatosan mérik, és ezek a mutatók a Jászberényi Járásban pozitív előjelűek. Az eredmények visszacsatolása most történik, de az megállapítható, hogy udvariasságban az elvárt száz százalék teljesült, míg az ügymenetek érthetőségében 90-95 százalékos eredményességi mutatót tapasztaltak. A Jászságban külön nagyfokú aktualitása van a versenyszféra elégedettségének, hiszen a TOP 50 listájában húsz jászsági vállalkozás található, melyek a megye árbevételének jelentős részét képzik.

201511260005.jpg

A kormány komoly elvárása, hogy az ország mintegy kétszáz helyen megtalálható kormányablak hivatalában az ügyeit intéző állampolgár ugyanazt a minőségi szolgáltatást kapja emberi tartalomban, informatikai rendszerben, szaktudásban. A Berényben megnyílt hivatalban, mely a második legnagyobb ügyfélszolgálat a megyében, összesen 13 munkaállomás van. Akadálymentesített közlekedőterek, gyermekjátszó sarok teszi komfortossá az intézményt.
Pócs János országgyűlési képviselő is megosztotta gondolatait a jelenlévőkkel. A kormányablakok nyitása azt az új szemléletet képviselik, melynek bevezetése a rendszerváltás idejére nyúlik vissza. „A politikusnak mindig nagy dilemma az, hogy ügyeket vagy embereket szolgáljon. Vezető pozícióban úgy gondoljuk, az ügyek szolgálata viszi előbbre az országot, de ha közben elfelejtjük az embereket szolgálni, akkor az történik, hogy azok az emberek, akik piedesztálra emelték a vezetőket, a következő alkalommal lelökik őket onnan. A kormányhivatal olyan hely, ahol úgy szolgálják az ügyeket, hogy közben szolgálják az embereket.”

Az ünnepi szavakat követően Szabó Tamás, dr. Kállai Mária, Pócs János és dr. Dobos Róbert a nemzetiszín szalag átvágásával felavatták a hivatalt, mely a ceremónia után azonnal fogadta első ügyfelét.
Az emeleti teremben állófogadással folytatódott az ünnepség, ahol Szabó Tamás polgármester pohárköszöntőjében kiemelte a város és a hivatal közötti kiváló együttműködés tényét, valamint a kivitelező kifogástalan munkáját.