Zeneiskolások Sástón

A sport és a zene ritkán párosul. A jászberényi zeneiskolásoknak azonban sikerült bebizonyítani ennek ellenkezőjét. Húsz zeneiskolai növendék és öt pedagógus szervező hat napot sportolhatott, zenélhetett a Mátrában.
Július 13-án reggel kezdetét vette az utazásunk Sástóra. A megérkezést követően elfoglaltuk a szálláshelyet, és felfedeztük a környéket. Ezt követően kamaracsoportokra osztottak be minket, megkaptuk a kottákat, majd egyénileg valamint a tanárok segítségével elkezdtünk megismerkedni a darabokkal. Este közös játékkal zártuk a napot.
A következő napokban sportolással telt a délelőtt, melyet Janovics Judit, Budakesziről érkezett tanárnő vezetett. A tó körül tett futást játékos sportprogram követte. A feladatok segítették az egymásra figyelést, a gyors reakciókat, melyek elengedhetetlen feltételei a kamarazenélésnek.
Felmentünk a kilátóba, ahonnan csodás panoráma nyílt a Mátra bérceire, egy másik alkalommal pedig a közeli kalandparkba látogattunk el, Mátraházára. Délutánonként végre a húrok közé csaphattunk, szó szerint. A kamaracsoportok fejlődését három tanár segítette: Cs. Nagyné Turi Márta, Erős Dénes, és Tímárné Molnár Mária. Megmutatták, hogyan figyeljünk oda egymás játékára és tapasztalataikat is megosztották velünk. Vacsorák előtt Farkasné Szőke Tünde tanárnő lazító, fáradtságűző, tartásjavító gyakorlatokat tanított, melyeket léggömb segítségével végeztünk.
Csütörtökön a napot 15 kilométeres túrával indítottuk, megmásztuk Kékestetőt. A frissítő túra után több szabadidőt kaptunk, így jó páran kiültünk a tópartra gitározni. Esténként a közös programok után együtt zenéltünk, énekeltünk, táncoltunk. Éjszakába nyúló játékok, beszélgetések, nevetgélések jellemezték a hetet.
Az utolsó este egy kis koncert keretén belül a táborban megtanult darabokat adtuk elő a kemping vendégeinek.
A hét végére jó kis csapattá verődtünk össze. Habár sokan már régóta ismertük egymást, most még bensőségesebb viszony alakult ki köztünk.