Osztalékot fizet a Co-op Star Zrt.

A Co-op Star Zrt. vezetősége évértékelő közgyűlése előtt sajtótájékoztató keretében informálta a helyi média munkatársait 2014-es mérlegéről.

Május 15-én, pénteken délelőtt tartott sajtótájékoztatót a jászberényi székhelyű Co-op Star Zrt., ahol 2014. évi tevékenységükről számoltak be. A Déryné Rendezvényház kistermében Dr. Rédei István elnök-vezérigazgató köszöntötte a helyi médiumok munkatársait.

Értékelőjében elmondta, hogy a pénzügyi válság vállalatukat is elérte 2011-ben, ami stratégia- és üzletpolitika váltásra sarkallta a vezetőséget. Erre példa a Tallér márka bevezetése: hazai ízek, minőségi termékek elérhető áron. Csökkent a boltok száma: 7 üzletet zártak be. Jelenleg egy kivételével a többi stabilan működik. A válság takarékosságra ösztönözte az embereket, de tavaly már fogyasztás élénkülést lehetett megfigyelni. Ennek egyik oka lehet, hogy a Rezsicsökkentésből származó pénz megjelent a piacon, illetve az alacsony kamat is kedvezett a fogyasztás fellendülésének. „A tavalyi évünk úgy gondolom, hogy a racionalizálás, az új stratégia megvalósítása jegyében telt. A tervezett árbevétel közelében tudtunk teljesíteni, nagyon picivel az alatt.” A Co-op Star Zrt. 2014. évi kereskedelemből származó árbevétele 20.153.281 eFt volt. Rédei István hozzátette, hogy a tervezett eredményeikhez képest magasabb minőséget tudtak elérni, ezért javaslatot tettek osztalékfizetésre (2%), ami a válság előtti időszakban gyakorlat volt. Reményeik szerint 2015-ben is hasonló eredményeket érnek majd el, mint 2014-ben. Tervezik boltok felújítását, energiahatékony megoldások kiépítését, illetve speciális, allergénmentes élelmiszerek árusítását, valamint a frissáru forgalmazás megerősítését.

A vállalat megállapodást kötött 2014. év végén a Tiszaföldvár Co-op Zrt. tulajdonosaival, miszerint a Co-op Star Zrt. irányításával működik a hálózat – még önállóan –, hiszen 80%-ban tulajdonosai lettek. Reményeik szerint egy éven belül megvalósítják az integrációt, de további hasonló beolvasztáson is gondolkoznak.

„A siker titka a vásárlókban van.” – kezdte beszámolóját Mezei János kereskedelmi igazgató, aki elmondta, hogy versenyképességüket a magyar, jó minőségű, de elérhető árú termékek forgalmazásában látják. Szólt a cég társadalmi szerepvállalásáról, a helyi kultúra- és közösségek támogatásáról. „A válságból sikeresen jöttünk ki, csoporton belül is lényeges koncentráció indult meg, a Co-op gazdasági csoport ismét fölzárkózott a magyar kereskedelmi piac második helyére.”

Újságírói kérdésre Rédei István elmondta, hogy ma még nehéz megítélni a vasárnapi zárva tartás okozta vásárlói szokásváltozásokat, hiszen rövid idő telt el az intézkedés bevezetése óta. A vállalatnál a bérek sem csökkentek, sőt jelenleg 30 fős létszámhiánnyal küzdenek.